30/292-1884 - hétfőtől péntekig (munkanapokon) 9:00-17:00 óráig info@hebe.hu
Oldal kiválasztása

Őszi olvasóverseny

Kötelező olvasmányok feldolgozása könnyedén

a HEBE-vel

Megnézem

X

A verseny elindult, a jelentkezést lezártuk.

A verseny elindult, a jelentkezést lezártuk.

Olvasóversenyünk célja az, hogy olyan alkotó szellemű gyerekeknek nyújtsunk szórakoztató időtöltést, akik szeretnének egy-egy mesében, regényben elmélyülni. Feladataink segítségével a diákok részévé válhatnak a történetnek, ízlelgethetik a szavak és mondatok varázserejét és kreatívan is megeleveníthetik a történetet.

Kattints ide az elérhető könyvek listájához:

7

" Csodálatos érzés egy szülő számára látni, hogy a kütyük világában van még remény, hogy az olvasás, alkotás mekkora örömöt tud okozni nekik. Remélem egyre több diák megszereti ismét a könyveket. Köszönjük az élményt! "

Sz. Hajnalka
(Vaskút)

" Összetett feladatok, nem hagyományos visszakérdezése a műveknek, gondolkodtató, kicsit másképp mint a suliban. "

K. Mónika
(szülő-Kapuvár)

" Rengeteget profitált belőle Zsófi. Köszönjük. Szuper csapat vagytok! Jó versenyezni veletek. Úgy, hogy vissza is érkezik a munka, még láthatjuk a hibákat is. "

K. Mónika
(szülő-Kapuvár)

" A gyermekeim nagyon örültek a szinházjegynek. Nagyon nagy élménynek írták le, viccesnek tartották! Sőt, szerintük
jobb volt, mintha egy telefont nyertek volna! Tehát kitűnő jutalomnak tartjuk a színházi előadást! Nagyon köszönjük a boldogságot, amit nekik okoztak! "

Varga-Sebők Katalin
(Nagyréde)

" Fiam születésnapjára kérte, hogy nevezhessen e versenyre. Köszönjük a sok-sok feladatot,amit e verseny nyújtott gyermekem számára. Hihetetlen munkájuk van e feladatsorok összeállításával. A feladatokat ma le kellett fénymásolni
az osztálytársak számára is, annyira tetszik nekik, s már várják, hogy majd ők is nevezhessenek. "

Sz. Hajnalka
(Vaskút)

" A verseny nagyon élvezetes volt, korosztálynak megfelelőek voltak a kérdések. A tájékoztatás is érthető volt. Az értékelésnél a dicsérő szavak plusz lendületet adtak. A rajzoknál és az olvasónapló készítésénél kiélhették
kreativitásukat a gyerekek. "

K. Mónika
(szülő-Kapuvár)

" Köszönöm, örülök hogy megismerhettük ezt a szuper közösséget! "

Császár-Takács
Viktória

" Nagyon szépen köszönjük a szervezést, a támogatást, a biztató és dicsérő szavakat, elismeréseket! A kislányomnak
sokat jelentettek ezek, és egyáltalán nem foglalkozik a pontokkal. DE a képekre kapott kedves szavaktól csillogott a
szeme, ami ezerszer többet ér! "

Czifráné

" Köszönjük,hogy részesei lehettünk a versenynek, valamint a kedvességeteket a segítségeteket és,hogy megismerhettünk benneteket! "

Judit

Az őszi olvasóverseny menete:

Idei őszi olvasóversenyünkön 19 különféle könyv közül lehet választani. Nagycsoportos óvodáskortól 12. osztályos korcsoportig várjuk a gyerekeket és mentoraikat.

A verseny 2 fordulóból áll, amelyeket a verseny indulásakor küldünk ki a kapcsolattartóknak e-mailben, aki kinyomtatja a feladatlapokat és odaadja a versenyzőnek.

Az elkészült feladatlapokat postai úton, vagy e-mailben is vissza lehet küldeni.

A versenyre jelentkezőknek egy könyvet kell kiválasztani, azt beszerezni (a könyvtárat javasoljuk), és a verseny kezdetéig elkezdeni az olvasást.

Amennyiben a verseny indulásának napján nem kap e-mailt tőlünk a kapcsolattartó, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk  az info@hebe.hu email cmen.

Jelentkezés előtt olvassátok el versenyszabályzatunkat.

Az őszi olvasóverseny menete óvodásoknak és alsó tagozatosoknak:

A mentor felolvassa az óvodás versenyzőnek a könyvet.

Az 1. és 2. osztályos kategóriában az olvasási készséghez mérten a versenyző már önállóan is olvas részeket a könyvből.

A mentor segít a feladatok értelmezésében.

A feladatokat és a kreatív munkákat a versenyző önállóan készíti el.

A 4+ óvoda, és az 5+ óvoda – 1. osztály korcsoportban a versenyzőknek nem kell tudni írni és olvasni.

Az 1. és 2. osztályos kategóriában írástudás szükséges.

Milyen feladatokra számíthatnak a versenyzők?

Az olvasás és a könyv tartalmával és szereplőivel kapcsolatos feladatok mellett a kisebbeknek rajzolás, makett és bábkészítés, rajzfilmnézés, a nagyobbaknak kreatív írás teszi színesebbé a versenyt. 

Díjazás, ajándékok

Minden versenyző, aki fordulónként legalább 2 feladat megoldására kísérletet tesz, emléklapot kap.

Könyvenként ajándékcsomaggal díjazzuk az első három helyezést elérő versenyzőket.

A mi képzeletbeli dobogónkra akár több mint száz kisgyermek is felállhat a sok csodálatos munka nyomán születő holtversenynek köszönhetően, és mindannyiuk értékes munkáját ajándékkal jutalmazzuk!

p

Nevezési díjak

  • egyéni: 5900 Ft/fő/2 forduló
  • csoportos: 4500 Ft/fő/2 forduló

Kedvezmény családoknak

  • egyénileg: 5600 Ft/fő/2 forduló
  • csoportos: 4200 Ft/fő/2 forduló
    (2 fő vagy 2 egyidejű nevezés esetén)

Őszi-téli összevont kedvezmény

  • egyéni: 4900 Ft/fő/2 forduló/verseny
  • csoportos: 3500 Ft/fő/2 forduló/verseny
    (Az őszi és téli olvasóverseny egyidejű jelentkeztetése esetén vehető igénybe október 15-ig. Jelentkezéskor mindkét olvasóversenyből szükséges könyvet választani. A nevezési díj olvasóversenyenként értendő.)

Pedagógus kedvezmény

  • egyéni: 4900 Ft/fő/2 forduló
  • csoportos: 3500 Ft/fő/2 forduló
    (minimum 10 fő egyidejű jelentkeztetése esetén vehető igénybe)

Választható könyvek és korcsoportok:

4+ óvoda

Marék Veronika: Kippkopp és Tipptopp

Marék Veronika: Kipkopp és Tipptopp:
„A napsütötte őszi erdőt felkavarta a szél. Egy helikopter-falevélen gesztenye-kislány utazott magasban. Fel akarta fedezni a világot. Lassan, óvatosan ereszkedett lefelé. Éppen ott pottyant le, ahol egy sün turkált a tarka levelek között.” – kezdődik a mese.

Tovább olvasom

A történet a természetben játszódik, így a gyönyörű, őszi színekben pompázó, hangulatos illusztrációk a két gesztenyegyereken kívül szinte csak növényeket és állatokat ábrázolnak, ötletesen, bájosan, élethűen. Kedvencem a borzas tüskéjű sündisznó, és a barlanglakás a gombaasztallal, csigaház vázával, kökény csillárral…
Az állatok vonatkozásában csekély ismeretterjesztő információt is hordoz a könyv, hol, hogyan élnek, mit esznek, hogyan néznek ki.
A történet tanulságos. Légy önmagad! Ne akarj másokat utánozni, mert mindenkinek mások a képességei, az igényei és csalódni fogsz, ráadásul így nem lehet barátokra lelni.
Kippkopp és Tipptopp egymásra találása oly kedvesen van megírva, nekem most itt barátságnak tűnik, de beleolvasva a sorozat többi kötetének fülszövegébe, már tudom, szerelem ez vagy az lesz majd belőle.
Ezt a szeretnivaló történetet nagy élvezettel olvastam. Ilyennek kell lennie egy mesekönyvnek!

(moly.hu)

Marék Veronika: Kippkopp gyermekei

Egy öreg fa gyökerei között lakott Kippkopp, a gesztenyefiú és Tipptopp, a gesztenyelány. – Úgy szeretem ezt a kuckót! – szólt Kippkopp egy napon. – Szép, szép… – sóhajtott Tipptopp – csak hiányzik belőle valami. – Ugyan mi? – Hát… egy gyerek. – Ezen könnyen segíthetünk! – kiáltotta Kippkopp. – Azt hiszem, éppen megérett a vadgesztenye! Odasiettek a gesztenyefához, de csalódottan látták, hogy a fa alatt csak néhány tüskés, zöld gömböcske hever…” – kezdődik a mese.

Tovább olvasom

„A Kippkopp sorozat ezen része a család és összetartás fontosságáról mesél a gyerekeknek, S teszi mindezt olyan nyelvezettel, amellyel egy kis gyermek is meg tud birkózni, s tudja követni az eseményeket. Eseményekben nincs hiány, hiszen a kis gesztenye gyerekek kalandok sorát élik át, s közben sokat tanulnak magukról, egymásról és a környezetükről. A névválasztás és a kis ház elkészítése a kis csemeték talpraesettségéről mesél.
Szerethető mese, szerethető szereplőkkel.”

(moly.hu)

Ebben a korosztályban a versenyzőknek még nem kell tudniuk írni és olvasni.

4+ óvoda

Bartos Erika: Gyógypuszi (piros könyv)

Ebben a könyvben Bartos Erika, a Bogyó és Babóca sorozat szerzője az óvodás korosztályban előforduló leggyakoribb gyerekbetegségeket veszi sorra. A történetek mesébe szőve ismertetik meg a legkisebbeket a szervezetünkben lezajló folyamatokkal, a gyógyulás és megelőzés fortélyaival.

Tovább olvasom

Az első, KÉK KÖNYVBEN szó esik a nátháról, a horzsolásokról és sebekről, az allergiáról, a fogorvosról, a szemgyulladásról, a gyomorrontásról, a napégésről, a kéztörésről, a kullancsokról, míg a második, PIROS KÖNYV bemutatja a torokgyulladást, a fülgyulladást, az oltásokat, az áramütés veszélyeit, a skarlátot, a tüdőgyulladást, a fejtetű elleni védekezést és a mandulaműtétet. A rövid mesék nagy szeretettel, játékosan igyekeznek biztatást nyújtani a gyerekeknek.

„A könyv telitalálat a gyerekbetegségekkel kapcsolatban. Az írónőtől megszokott aranyos, kedves történeteket olvashatunk, amiben kiválóan, gyerekek számára is érthetően, érdekesen mesél egy-egy betegségről, és az azokhoz kapcsolódó gyógymódokról.”

(moly.hu)

Ebben a korosztályban a versenyzőknek még nem kell tudniuk írni és olvasni.

5+ óvoda – 1. osztály

Csukás István: Pom Pom meséi: Radírpók

Kedves ismerősötök Bogyó, akit a „Pom Pom meséi” első kötetéből már biztosan megszerettetek, újabb kalandra indul. Ezúttal a kislány kíváncsi, nagyevő barátja, Gombóc Artúr, egy állatkereskedő karmai közé kerül. Hogyan sikerült megszabadítani őt Radírpók segítségével, erről szól a kis kötet.

Tovább olvasom

„Aranyos történet. Szerethető és nagyon szívfacsaró ahogy szegény Gombóc Artúr csoki helyett vitaminokat kap, és bezáródik egy kalitkába. Aztán a felmentő sereg elindul megkeresni Radírpókot, aki látványos nyomokat hagy maga után 🙂 tehát könnyű a nyomára akadni. A végén természetesen minden jóra fordul.
Csukás István ezzel a mesével is maradandót alkotott.”

(moly.hu)

Csukás István: Pom Pom meséi: Civakodó Cipőikrek

Pom Pom ül az ágon, egy szép hosszú ágon, és mindennap várja Picurt. Sapkaként a fejére ül, és amíg mennek az iskolába, mesél. Eddig mesélt: Szegény Gombóc Artúrról, Radírpókról, Festéktüsszentő Hapci Benőről, Bátor Tintanyúlról és Madárvédő Golyókapkodóról.
Hogy mit mesél Civakodó Cipőikrekről egy faágon gubbasztó szőrsapka? Hallgasd csak…

Tovább olvasom

„Picur a szülinapjára kapott egy csodaszép cipőt, de sajnos szorította a lábát. Innen eszébe jutott Pom Pomnak a cipőikrek története. Gombóc Artúrnak szüksége volt cipőre a hideg miatt, így vett egy pöttyös cipőt magának. Miután hazaért a vásárlásból, szépen letette a cipőket, nehogy összekeverje őket, amit az ikrek meghallottak, és jól össze is vesztek. Végül Artúr besokalt és kidobta a cipőket, amiket végül Órarugógerincű Felpattanó kivette őket a kukából. Ezután az ikrek Artúr után szaladtak és megígérték, hogy soha többet nem fognak civakodni.”

(moly.hu)

Ebben a korosztályban a versenyzőknek még nem kell tudniuk írni és olvasni.

5+ óvoda – 1. osztály

Sven Nordquist: Pettson és Findusz: Ki az úr a háznál?

Amióta Caruso, a kakas betette a lábát a baromfiudvarba, Pettson és Findusz háza táján már semmi sem olyan, mint korábban. A tyúkok rajongással veszik körül a kakast, aki mind küllemével, mind hangjával elkápráztatja őket. Régi játszótársukról, a kandúrról tudomást sem vesznek többé.

Tovább olvasom

Findusz nem érti, hová tűnt az udvar megszokott békéje, hol vannak a régi szép idők. Hogy lehet, hogy ezek az ostoba tyúkok így odavannak egy kakasért? És akkor még ott a kukorékolás! Pettsonnak és Findusznak már egy nyugodt perce sincs, mert a kakas napról napra hosszabb és hangosabb áriákkal szórakoztatja rajongótáborát. A kandúr minden furfangosságát latba veti, hogy leszoktassa Carusót a fülsiketítő dalolásról…

(moly.hu)

5+ óvoda – 1. osztály

Sven Nordquist: Pettson horgászni megy

Rosszkedvem van és nyugalmat szeretnék! – fakad ki egy őszi reggelen Pettson. Findusz rögtön azon kezd morfondírozni, mivel is vidíthatná fel morcos gazdáját. Elmehetnénk horgászni – javasolja végül –, attól biztos jókedved lesz. Pettson azonban nem akar kimozdulni. Kint minden hideg és nyirkos, pedig fel kéne ásni a krumpliföldet, és a tüzelő is elfogyott. Ám a kandúrt nem akármilyen fából faragták: kitalálja, mitől múlik el az öreg rosszkedve, sőt talán még arra is sikerül rávennie, hogy munka helyett vele játsszon…

Tovább olvasom

Nordqvist ezúttal is mesterien választotta ki a történet központi témáját, a képek és szöveg pedig ismét tökéletes egységet alkotnak. Az író számomra egyértelműen a gyermekirodalom vezéralakjai közé tartozik, köteteit bátran ajánlom kisebbeknek és nagyobbaknak egyaránt!

Mindannyiunknak vannak néha olyan napjai, amikor teljesen ok nélkül bosszúsak vagy kedvetlenek vagyunk, a szokásos tennivalóink rémesnek és nyomasztónak tűnnek, és nem akarjuk, hogy bárki is felvidítson. Csak ülünk és sajnáljuk magunkat, és ezen az állapoton nem akarunk változtatni. Így van ezzel Pettson is.

Findusz azonban nem tűrheti ezt a csendes melankóliát, játszani akar, és mindent megtesz, hogy magára vonja a gazdája figyelmét…

(moly.hu)

Ebben a korosztályban a versenyzőknek még nem kell tudniuk írni és olvasni.

5+ óvoda – 1. osztály

Beatrix Potter: Nyúl Péter világa: Mesék minden évszakra – Ősz, Tél

Nyúl Péter ámuló örömmel figyeli az évszakokat: a tavaszi esőt, a nyári verőfényt, az őszi szelet és a téli havazást. Annyi érdekes dolog történik erdőn-mezőn: kisbárányok születnek, beérik a szeder, és korcsolyázni is csoda jó mulatság! Ez a szívmelengető könyv tele van nyulas kalandokkal, és minden mesét játékos feladatok kísérnek.

Tovább olvasom

Nem titok, nagyon szeretem Beatrix Potter meséit, ez a kötet sem okozott csalódást!
Az illusztrációk gyönyörűek, a történetek aranyosak, tanulságosak.
Tetszett, hogy nagyon informatív, sok érdekességet lehet a gyerekeknek mesélni. Kedvenceim az őszi mesék és képek voltak, csodálatosak a színek!
Az interaktív, játékos feladatok közül is biztosan kipróbálunk majd párat, ha Noé nagyobb lesz.
Bátran ajánlom Nyúl Péter rajongóknak, de annak is, aki szereti a rövid és kedves állatmeséket.

(moly.hu)

Ebben a korosztályban a versenyzőknek még nem kell tudniuk írni és olvasni.

1. és 2. osztály

Beck Andrea: Titoktündér 3

A Titoktündér-sorozat harmadik része, tele varázslatos történettel, melyek pozitív gondolkodásra ösztönöznek, önbizalom-növelő titkokat és trükköket súgnak meg gyermeknek és felnőttnek egyaránt. Mindeközben pedig észrevétlenül oldják meg a hétköznapok nehézségeit és hárítják el a veszélyeit.

Tovább olvasom

Az olvasás öröme mellé a játék örömét is becsempésztük a mesék közé azzal, hogy minden történet végére elhelyeztünk egy rövid feladatot, melyet rajzban, vagy írásban lehet megoldani a szülővel közösen, nagyobb gyerekek esetében akár önállóan is. Alkalmas lehet erre a könyv, de egy külön füzet is éppúgy megteszi. Egyszerű és játékos kis feladványok ezek, melyek megoldásáért a legvégén jutalom jár: névre szólóan kitölthető az oklevél, mely igazolja, hogy Tobyval, Pannival, Boldizsárral és a többiekkel együtt, az olvasó gyermek is elvégezte a Titok Akadémiát.

(moly.hu)

Ebben a korosztályban már írástudás szükséges a feladatsorok megoldásához.

1. és 2. osztály

Bálint Ágnes: Frakk a macskák réme

„Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy szép kis kertes ház. Abban lakott két kövér macska. Rajtuk kívül ott lakott még Károly bácsi és Irma néni is.” A kövér macskák boldogan éltek a szép kertes házban, igaz, hogy Irma néni nagyon elkényeztette őket. Ebből lett a baj.

Tovább olvasom

 szép kertes házban, igaz, hogy Irma néni nagyon elkényeztette őket. Ebből lett a baj. Károly bácsi addig álmodozott egy olyan kutyáról, amelyik macskát reggelizik, ebédel, vacsorázik, amíg egyszer csak valóban egy eleven kutya jelent meg a házban: Frakk, a macskák réme. Így kezdődött a kutya-macska háború, amelynek minden epizódját jól ismeri tévénézők apraja és nagyja. Irma néni és Károly bácsi, Lukrécia, Szerénke és Frakk, a macskák réme személyes ismerősként köszöntik az Olvasót.

(moly.hu)

Ebben a korosztályban már írástudás szükséges a feladatsorok megoldásához.

2-4. osztály

Geronimo Stilton: Stilton és a Nevetés bevetés

Geronimo Stilton könyveit 52 nyelvre fordították le, és több mint 187 millió példányban adták el világszerte.

Rágcsáliában született, Egér-szigeten. Diplomamunkáját a rágcsálóirodalom toponímiájából és összehasonlító ősegérkori filozófiából írta. Geronimo Rágcsália legolvasottabb napilapja, a Rágcsáló Hírek főszerkesztője. Az újságot nagyapja, Világjáró Vilmos alapította. Szabadidejében Geronimo 18. századi antik sajthéjdarabkákat gyűjt, de legszívesebben nagy sikerű történetek írásával foglalatoskodik.

Tovább olvasom

Olvasóversenyünkön egyik legfrissebb kalandját meséli el Nevetés bevetés című könyvében: „Rettenetes dolog történt: veszélybe került a jó hírem! Egy silány fércmű jelent meg az én nevemmel, pedig elhihetitek, hogy az égvilágon semmi közöm hozzá! De van ennél rosszabb is: a nyomok Macska-szigetre vezettek… Igen, jól gondoljátok, oda, ahol csak macskák élnek! Cinn, de félelmetes!”

2-4. osztály

Tersánszky Józsi Jenő: Misi Mókus kalandjai

Misi Mókus az erdő egyik hatalmas fájának tágas, kényelmes odvában született négy kistestvérével együtt. Ő volt közöttük a legvirgoncabb, a legnagyobb. Azonkívül volt még egy különös ismertetőjele: a farkincája fekete volt. Van ugyan mókusfajta, amelyiknek fekete színű a bundája, ám Misi családja a vörös mókusokhoz tartozott. Azoknak pedig legfeljebb a ragyogó, élelmes szemük fekete, minden tagjukat szép, rozsdavörös szőrzet fedi.

3. és 4. osztály

Jeff Kinney: Egy ropi naplója 3.

Nézzünk szembe a tényekkel: Greg Heffley soha nem változik meg. Valaki igazán elmagyarázhatná ezt Greg apjának is.
Frank Heffley úgy dönt, hogy meg kell edzenie a fiát, ezért beíratja sportolni és más „férfias” tevékenységre is.
Persze Greg könnyedén áthúzza apja terveit. De mikor az apja megfenyegeti, hogy katonaiskolába adja, Greg rájön, hogy össze kell kapnia magát…különben szedheti a sátorfáját.

3-6. osztály

Gerald Durrell: Léghajóval a világ körül

A ​tizenöt éves Emma Dollybuttnak és tizenkét éves ikeröccseinek, Ivánnak és Konrádnak az a szerencséje, hogy Gerry nagybácsikájuk kísértetiesen hasonlít Gerald Durrellre. Vessünk egyetlen pillantást a könyv rajzaira, és magunk is meggyőződhetünk erről a kedvező körülményről. Elég az hozzá, hogy Gerry bácsi betoppan Dollybutték kertjébe (feltéve, hogy jogosan nevezzük egy léghajó landolását betoppanásnak), és magával viszi a három gyereket, hogy felkutassák Gerry bátyját, aki két éve indult el afrikai tanulmányútra, s azóta nem adott hírt magáról.

Tovább olvasom

A föld körüli hajsza Angliában ér véget, mert az expedíció fáziskésése miatt az üldözöttet csak a Dollybutt-házban sikerül utolérni. Gerry nagybácsi és Gerald Durrell, a biológus szépíró rengeteg érdekes tudnivalót lop a fordulatos, izgalmas, humorosan előadott történetbe, és nemigen létezik gyerek, aki ne a Durrell-módszert választaná ismeretszerzésre, ha igazából választhat. A grafikus Graham Percy egyenrangú társa Gerald Durrellnek a történet és Gerald Durrell ábrázolásában is.

(moly.hu)

3-6. osztály

Irene Adler: Sherlock, Lupin és Én

Elgondolkodtál már azon, mi lett volna, ha a híres nyomozó, Sherlock Holmes és Arséne Lupin, a gáláns szélhámos gyerekkori barátok lettek volna? A történetben Irene Adler kislányként ismerkedik meg velük Saint-Malóban, egy tengerparti városkában Franciaországban. Találkozásuk egybeesik egy rejtélyes gyilkosság, valamint a Pikk Dáma (Martigny asszony) ellopott gyémánt nyakéke utáni nyomozással.

Tovább olvasom

Az eszes és kíváncsi Irene a fiúkhoz csapódik, és a trió tagjainak hajmeresztő kalandokban van részük. A csibészes, sodró regényben természetesen győzedelmeskedik a jó, a különc kis figurák megismerik az igaz barátság erejét, és azt, hol a határ bátorság és vakmerőség között. Végül megsejtik azt is, hogy a felnőttek jelenléte és cinkossága néhol igen jótékony lehet.

(moly.hu)

3-5. osztály és 6-8. osztály

(a 3-5. osztály feladatlapja a korosztálynak megfelelő nehézségű feladatokat tartalmaz)

J. K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája

A szemközti falon valami fénylett. Óvatosan közelebb mentek, s közben hunyorogva fürkészték a sötétséget. A lobogó fáklyák fényében egy felirat csillant meg. Valaki fél méter magas betűkkel ezt mázolta a két ablak között a falra: FELTÁRULT A TITKOK KAMRÁJA. AZ UTÓD ELLENSÉGEI RESZKESSENEK!

Tovább olvasom

Harry Potter varázslónak született, és jelenleg második tanévére készül a Roxfort Boszorkány-és Varázslóképző Szakiskolában. De már a szünidő sem telik eseménytelenül: egy nap különös szerzet, egy házimanó jelenik meg a Privet Drive-on, és közli Harryvel, hogy nagy veszély leselkedik rá, ha visszatér az iskolába. Harry a riválisa, Draco Malfoy mesterkedését sejti az üzenet mögött, és nem törődik a figyelmeztetéssel. Sőt, valójában el is feledkezik róla, ugyanis barátja, Ron egy repülő autón megszökteti a kibírhatatlan Dursley-éktől, s Harry a nyár további részét Weasley-éknél tölti. Ám a Roxfortba visszatérve hamarosan beigazolódik, hogy Dobby, a házimanó nem a levegőbe beszélt. Szörnyű dolgok vannak készülőben…
A Kate Greenaway-díjjal kitüntetett Jim Kay pazar illusztrációkkal jeleníti meg J.K. Rowling varázslatos világát az immár klasszikus sorozat második kötetében.

(moly.hu)

5-8. osztály

Jessica Townsend: Nevermoor 1. – Morrigan Crow négy próbája

Morrigan Crow elátkozott gyerek. Mivel épp Napszálltakor született, őt okolják minden bajért: ha megdöglik a konyhamacska, ha szívrohamot kap a kertész. Ám ami ennél is szörnyűbb, hogy a 11. születésnapján, pontban éjfélkor meg kell halnia.
Csakhogy épp mielőtt tizenkettőt ütne az óra, az ajtóban megjelenik egy különös férfi, és azt kérdezi: „Mondd csak, akarsz-e élni?”

Tovább olvasom

Jupiter kimenti a Füst és Árny Vadászainak karmából Morrigant, és egy titokzatos városba, Nevermoorba viszi. Ahhoz azonban, hogy maradhasson, és felvételt nyerjen a Csudálatos Társaságba, a lánynak négy próbát kell kiállnia.
Az élete a tét: ha sikerül, biztonságban élhet tovább Nevermoorban, ha nem, el kell hagynia a várost, és szembenéznie a végzetével.

(moly.hu)

5-8. osztály

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1. Kezdet

Részlet a könyvből:

„– Na, Cortez is megtalálta a sulit. Éppen ideje volt, nem fogom életem végéig tartogatni a jegyzeteket – sóhajtotta tettetett unalommal az arcán, és becsapta a szekrényajtaját.
Elfordítottam a fejem, hogy odanézzek, és akkor… És akkor történt, hogy először megláttam Antai-Kelemen Ádámot, Cortezt.

Tovább olvasom

Abban a pillanatban, ahogy megláttam, görcsbe rándult a gyomrom, és úgy éreztem, muszáj lehajtanom a fejem, és úgy tenni, mintha csinálnék valamit, máskülönben elárulom magam. Deszkás cipőt, farmert, és bő fazonú fehér pólót viselt, fél vállán hanyagul lógott a hátizsákja, másik kezében a gördeszkáját tartotta. Összevissza meredező haja csak látszólag állt szerteszét, egyébként gondosan megcsinálta, és pont úgy nézett ki, ahogy kell, és ahogy jól áll neki. A folyosó végén Ricsivel beszélgetett, aztán szép lassan minden osztálytársunk köré gyűlt, és hallgatták. Zavartan turkáltam a szekrényemben, csak néha néztem fel egy-egy pillanatra.
– Nézd, megjött Cortez! – jelentette be Virág.
Mintha magamtól nem vettem volna észre.”

(moly.hu)

5-8. osztály

Wéber Anikó: Az osztály vesztese

Az éjszaka leple alatt furcsa kép kerül az osztály facebook oldalára: esetlen alak minionjelmezben, felette a falra írt felirat: Az osztály vesztese!
Az osztályfőnök tombol, a diákok gyanakodva méregetik egymást. Tettesnek se jó lenni, de áldozatnak még rosszabb. Gyerekek életét ismerjük meg mindenestül, miközben velük izguljuk és szorongjuk végig ugyanazt a pár napot a felkeléstől a feleltetéseken át a napköziig. Vajon ki tette és miért?

Tovább olvasom

Milyenek ma az ötödik osztályosok? Körülbelül olyanok, mint amilyennek Wéber Anikó lefesti a könyvében. Sokfélék. Van itt szerelmes, erőszakos, visszahúzódó, cigány, álmodozó, büdös, stb. Ráadásul mindegyik diák hoz magával valamit otthonról: bizonytalanságot, bántást, sérüléseket. De egy dolog közös bennük, nem tudják mit kezdjenek a kialakult helyzettel, egy társuk ugyanis megalázó helyzetbe hozott egy másik diákot. Egymást méregetik és találgatják, hogy ki lehetett az elkövető és az áldozat.

(moly.hu)

5-8. osztály

Kiss Judit Ágnes: Kórház az osztályteremben

Kevesen tudják, hogy az iskola udvarán álló hatalmas, ősöreg platánfába rejtett titkos ajtó a múltba vezet. Lóri, Réka, Hanna és Sanyi tudatosan választja úticélul 1956. október 23-át, mert Lóri a dédapját szeretné megkeresni a tömegben. De ami azon a napon Budapest utcáin várja őket, arra nem lehet igazán felkészülni. Tankok, puskák, lőtt sebek, halottak – és a felkelők között velük egykorú gyerekek. Hogyan áll helyt négy mai kamasz a kőkemény helyzetek sűrűjében? Mit jelent a család, és mit a szabadság 1956-ban?

Tovább olvasom

A Pagony új sorozatába, az Abszolút Töribe olyan olvasmányos és izgalmas könyveket válogatunk, amelyek abszolút lendületesen, abszolút színvonalasan, abszolút mai nyelven szólnak a magyar történelem fontos pillanatairól és korszakairól. A szereplők útra kelnek az időben, és az olvasó egy fordulatos kalandregényt végigizgulva, szinte észrevétlenül kerül közelebb az adott kor szelleméhez, fontos alakjaihoz. Utazzunk bármilyen messze is a múltba, egy biztos: ezeket a könyveket abszolút jó olvasni!

(moly.hu)

9-12. osztály

Madách Imre: Az ember tragédiája

„Csalóka mű Madách Tragédiája, mert a felszínen a cselekmény jól követhető: Lucifer pimaszsága, a rabszolga halála, Keplerné hűtlensége, az Eszkimó félelme. Az alapkérdés, a mélység is érthető: ha nem tudjuk, miért létezünk, akkor legalább küszködjünk derekasan. De a kettőt összefűző gondolatszövet már nehezen érthető, könnyen elsiklik fölötte olvasó is, rendező is.

Tovább olvasom

Mit mond pontosan az ironikus Lucifer, a hímsoviniszta Ádám, és végül az Úr, aki mellébeszél? Ezt kívánjuk kibogozni, az eddigi kiadásoknál jóval alaposabban. E célból Madách eredeti szövegével párhuzamosan, a szemközti könyvoldalon prózai fordítást adunk mai magyar nyelven.” Nádasdy Ádám

7-12. osztály

Agatha Christie: Gyilkosság az Orient Expresszen

A híres Orient Expressz a hóban vesztegel. Az egyik utas holtan fekszik a kabinjában, testét tizenkét késszúrás járta át. Az ajtó belülről zárva. A vonaton tizenkét utas maradt, a legkülönbözőbb társadalmi osztályból és nemzetiségből, ám mind egyre idegesebbek. Vagy van más is, ami összeköti őket?

Tovább olvasom

Hercule Poirot, a legendás nyomozó csak a kis szürke agysejtjeire támaszkodhat a hóviharban rekedt luxusvonaton. Egyetlen dolog biztos: a gyilkos az utasok közt van, és Poirot-nak meg kell találnia, mielőtt újra lesújt…