30/292-1884 - hétfőtől péntekig (munkanapokon) 9:00-17:00 óráig info@hebe.hu
Oldal kiválasztása

Cégünk társadalmi felelősségvállalása keretében évek óta megrendezi az Év tanára díjkiosztót, amelyen a versenyeinkben részt vevő diákok ajánlásai alapján díjazunk kiemelkedő szakmai és emberi kvalitásokkal rendelkező tanárokat. 

A 2017/2018-as tanévben immár negyedik alkalommal ismét meghirdettük az Év tanára díjat. A díjkiosztó ünnepségre 2018. májusában került sor Gödöllőn.

 

Icon

Az Év tanára – nevezési lap

 

 

Összefoglaló az idei Év tanára díjkiosztóról:

Immár 4. alkalommal választottuk meg az Év tanárát a gyerekek nevezései alapján. 20 tanárt láttunk vendégül Gödöllőn. A programon hasznos kerekasztal beszélgetés, előadások voltak és mindemellett egy gyönyörű napot töltöttünk együtt. Ebben a tanévben díjazott lett: Szentgyörgyi Kinga (Nyergesújfalu), Nagy Ildikó (Pécel), Pap Andrea( Pétervására), Horváth Gabriella (Százhalombatta), Gera Gyöngyi (Gádoros), Dankó Zsolt (Miskolc) Reinics Gábor (Szekszárd), Bodnárné Mócsán Éva (Dunakeszi), Vincze Enikő (Üröm), Gyenis Orsolya (Budapest), Furman Éva (Bükkszentkereszt), Fodor György (Gyula), Szalókiné Polónyi Judit (Ács),

A 2017/2018-as tanév év tanárai:

  • angol: Dr. Moldovánné Székely Julianna (Kétegyháza),
  • német: Imréné Farkas Katalin (Budapest),
  • történelem: Ábrahám Tünde (Tápiószőlős),
  • magyar: Brutovszky Gabriella (Budapest).

A wellness utalványt Brutovszky Gabriella nyerte.
Minden résztvevőnek tiszta szívből gratulálunk, és köszönjük, hogy együtt lehettünk.

A 2017/2018-as tanév Év tanára díj jelöltjei

 

Szentgyörgyi Kinga – angol

A nyergesújfalui Zafféry Károly Szalézi Középiskolában oktatok angol nyelvet  5. osztálytól 12. osztályig. Legfőbb célom, hogy diákjaim versenyképesek legyenek és jól felkészültek, az idegen nyelv    területén megfeleljenek az elvárásoknak,követelményeknek.

 

Bővebben Szentgyörgyi Kingáról >>

Ebben nagy segítségnek tartom a HEBE kft által összeállított feladatsorokat, amelyek tudatosan vizsgatémákra épülnek és nagyszerűen, játékosan, érdeklődést fenntartva fejlesztik a készségeket diákok saját tempójához és szintjéhez igazodva. Az új irány, amely az IKT bevonását a tanórák kereteibe célozza meg, még érdekesebbé, élvezetesebbé teszik az órákat és ösztönzően hatnak a diákokra, hogy a célnyelv ismeretének segítségével új információkat keressenek egy-egy téma kidolgozásához. Fontosnak tartom kialakítani a tanítványaimban a gyors döntéshozatalt, hatékony kommunikációt és együttműködést.

A diákok sikerélményhez való juttatása ösztönzően hat az idegen nyelv tanulásához való hozzáálláshoz és a teljesítményekhez.

Diákjai írták:

” Szeretetre méltó, gondoskodó tanár. Türelmes, humoros, következetes. Mindig a tökéletesre törekszik, és erre ösztönöz minket.”

Nagy Ildikó – angol

Nagy Ildikó vagyok, és néha nagyon rá tudok csodálkozni, hogy az idei tanév már a 26. melyet Pécelen, ugyanazon intézményben, a Szemere Pál Általános Iskolában töltök el. Mondhatnék 34-et is, hiszen kislányként én is ebbe a suliba jártam és már akkor megfogalmazódott bennem, hogy követve kiváló péceli tanáraimat, én is pedagógus leszek.

 

Bővebben Nagy Ildikóról >>

Tanító néniként indultam el a pályán, majd az ELTE Tanárképző Karán kaptam meg nyelvtanári diplomámat. Azóta tanítok pici első- másodikosoktól, kamasz nyolcadikosokig, minden évfolyamon gyerekeket. A tanítás mellett folyamatosan képeztem magam, számos továbbképzésen, tanfolyamon vettem részt, Socrates-Comenius pályázatokkal többször eljutottam Angliába, a Corvinus Egyetemen pedig megszereztem a közoktatási vezetői és szakértői szakvizsgákat is.

Sokszor megható és felemelő érzés sétálni Pécelen, például a szombati piacon, s hallani kis tanítványaim üdvözlését: ,, Szia, Ildikó néni! ”. Majd odanézve rájönni, hogy az évek során nemcsak a testvéreit, hanem már a szüleit is tanítottam. Nagy meglepetés és megtiszteltetés, hogy jelöltek erre a díjra, s nekem már ez is óriási elismerés.

Nagy Ildikó

Diákjai írták:

” Az osztálya egy igazi angliai múzeum, tele sok-sok Londont idéző tárggyal. Egy teknős is lakik a teremben, TOTÓ, akit mi is megetethetünk. Figyelmemmel kíséri a tanulmányi előmenetelünket. Nagyon kedves, mindig vidám tanárnő.

Dankó Zsolt – angol

Dankó Zsolt vagyok, 3 éve vagyok a tanítói pályán. Alsós diákoknak oktatok angol nyelvet és készségtárgyakat.  Mielőtt diplomát szereztem volna az Eszterházy Károly Főiskola Comenius Karán, Erasmus+ program keretében lehetőségem nyílt pedagógiát tanulni Dániában, Odense városában.

Bővebben Dankó Zsoltról >>

Az itt szerzett tapasztalataimnak mai napig hasznát veszem a tanóráimon. Túl vagyok egy sikeres portfólió védésen, ahol pozitív megerősítést kaptam az eddig végzett munkámról és elhivatottságomról. Hiszek abban, hogy egy tanóra akkor a legsikeresebb ha a diákok oldott, családias légkörben sajátíthatják el a tananyagot.

Diákjai írták:

” Azért őt jelölöm, mert kedvesen válaszol ha kérdezek valamit tőle. Jól gitározik. Mindig jókedvű. Kedves. 

Pap Andrea- angol

A Pétervásárai Tamási Áron Általános Iskola angol—magyar szakos tanára vagyok. 2009-től dolgozom az intézményben. Jelenleg 1. osztálytól 8. osztályig tanítok angolt. Rendszeresen készítem föl tanítványaimat különböző tantárgyi versenyekre, a megmérettetéseken pedig sok esetben eredményesen szerepelnek.

Bővebben Pap Andreáról >>

Nagy hangsúlyt fektetek a tehetséggondozásra, éppen ezért különböző pályázatokat is írok, például csoportos tehetséggondozó programok vagy nyári napközis táborok megvalósítása érdekében. Diákjaimat bevonom az eTwinning programba is, így más külföldi iskolákkal is tartjuk a kapcsolatot. A felzárkóztatást sem tartom elhanyagolhatónak, a Pétervásárán működő Szent Márton Tanoda II. szakmai vezetőjeként sokat dolgozunk kollégaimmal a tanulóink megsegítésén. Fontosnak tartom a tanulás mellett kihangsúlyozni a szabadidő hasznos eltöltését is, ezért tartok Pecasuli szakkört kicsiknek és nagyoknak, rendszeresen túrázok és közösen futok diákjaimmal. Igyekszem folyamatosan képezni magam, gyakran részt veszek általam hasznosnak vélt továbbképzéseken is.

Diákjai írták:

A tanárnő az óráin nem csak a tananyagot adja le, hanem érdekességekkel, sok dicsérettel tanít, aktívan bevonva minket is. Pályázatokat nyer, versenyeken indít, támogatásokat szerez. Szaktantárgyain kívül nyitott minden újra, képes velünk együtt tanulni is. Nem csak az órán, egész életével tanár.

Horváth Gabriella – angol

Horváth Gabriella vagyok, a Százhalombattai Eötvös Loránd Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola angol nyelvtanára és 5.a-s osztályfőnöke. 16 éve tanítok angolt és még mindig imádom 🙂

 

Bővebben Horváth Gabrielláról >>

Nagyon szeretem azt az új irányt, amin a digitalizációval a nyelvtanítás is elindult, igyekszem az IKT-t bevonni az óráimba, amikor csak lehetséges. Szerencsésnek érzem magam a munkahelyemen, klasszak a gyerekek is, és a kollégáim is 🙂 Jelenleg informatika tanár szakra járok, fontosnak tartom a folyamatos képzést, megújulást, mind magam, mind a gyerekek miatt.

Diákjai írták:

” Gabi néni kedves és barátságos osztályfőnök, az iskolán kívül is szívesen találkozik velünk. Az első félévben voltunk már laser force-ozni, szabadulós szobában, pizzázni és nerf-ezni. A tanórán a tankönyveken kívül sokszor használjuk a Quizizz-t is. 

Gera Gyöngyi – angol

A gádorosi Kisboldogasszony Katolikus Általános Iskolában angolt és ének-zenét tanítok. Kis településű, egyre kevesebb tanulói létszámú intézményünkben nagyon sok beilleszkedési, magatartási, tanulási zavarral küzdő, halmozottan hátrányos helyzetben lévő és sajátos nevelési igényű gyermekkel foglalkozunk. Legfőbb célomnak tartom, hogy versenyképessé tegyem ezeket a tanulókat is, melyhez egyéni tempójukhoz igazodva a levelező versenyek nagyban hozzájárulnak.

Bővebben Gera Gyöngyiről >>

Ezzel az egyes tanulókban rejlő, szunnyadó képességek és készségek kibontakoztatását veszem célba. Sikerélményhez juttatom, ez által további feladatok elvégzésére ösztönzöm, s nem utolsó sorban követendő példaként állítom kortársai elé. A külső környezet állandó változásaihoz igazodva igyekszem tanítványaimban kialakítani a gyors döntéshozást, a minél hatékonyabb kommunikációt és együttműködést. Kitörési lehetőséget, utat szeretnék mutatni számukra. Egyénre szabott feladatokat, magyarázatokat adok, ezzel segítem abban, hogy képbe kerüljön önmagával, tudatosuljon benne hogyan tanul, hogy választ, miképp dönt.

Diákjai írták:

” Megbeszéli velünk a dolgokat, kitartó, okos, nagyon kedves. Mindig kapunk egy utolsó utáni esélyt. Odaadó, barátságos, jószívű. Szép énekhangja van, és jól tud zongorázni is. 

dr. Moldovánné Székely  Julianna – angol

Közel 14 éve tanítok a Kétegyházi Román Nemzetiségi Általános  Iskolában angol és román nyelvet. Erdélyből származom, kétnyelvű családban születtem és nevelkedtem, nagyon szeretem az idegen nyelveket. Szerencsés ember vagyok mert a hivatásom tölti ki az életemet.

Bővebben dr. Moldovánné Székely Juliannáról >>

Óvodás kórtól tanítok gyerekeket 14 éves korig. Jelenleg az ötödik osztályban vagyok osztályfőnök .Tanulmányaimat az aradi „Aurel Vlaicu” Egyetemen Bölcsészet tudományi karán végeztem angol és román szakon. Mindig szeretek új módszereket kipróbálni. Célom, hogy megszerettessem a tanulókkal az angol és román nyelvet és mester szintre juttassam őket, mindezt egy pozitív, önbizalmat növelő, harmonikus családias légkörben. Büszke vagyok arra, hogy román szaktárgyi és angol levelező versenyeken vesznek részt diákjaim , nagyon jó eredménnyel. Az országos „Play and Win” angol levelező versenyt több mint tíz éve a diákjaim nagyon szeretik, szívesen vesznek részt benne és türelmetlenül várják az évről évre változatos, színes, kreatív és érdekes feladatait.

Diákjai írták:

” Mert a tanárnő sok időt fektet bele abba, hogy tudjuk, kik vagyunk és hogy értelmesebbek legyünk. Nem ismerek nála türelmesebb tanárt. És mert megérdemli.

Bodnárné Mócsán Éva – német

A Dunakeszi Szent István Általános iskolában tanítok 20 éve németet. Mivel gyerekként nem túl élménydús nyelvórákon vettem részt, ezért eldöntöttem, ha majd én is tanítok, máshogy kell csinálnom. Ezért rendszeresen jártam a Goethe Intézet továbbképzéseire is.

 

Bővebben Bodnárné Mócsán Éváról >>

Az órákon jó a hangulat, sokat tanulunk és nevetünk. Évek óta szervezek országismereti vetélkedőket német nyelven és minden tavasszal megyünk 45 tanulóval német nyelvterületre nyelvet gyakorolni. Lelkes tanulóim vannak , szeretek tanítani.

Diákjai írták:

” Humorával és kedvességével örömtelivé teszi az órákat, így már boldogan megyünk be a terembe is. Szereti  a gyerekeket. Igazságos, nyugodt, derűs és ritkán veszti el a türelmét. Április környékén tanulmányi kirándulást szervez Ausztriába, ahol lehetőségünk nyílik arra, hogy még jobban megismerjük a német  nyelvet, embereket. 

Vincze Enikő – német

1992 óta tanítok az ürömi József Nádor Általános Iskolában német nyelvet. Egy ötödikes osztály osztályfőnökeként alsó- és felső tagozaton egyaránt tanítok. Fontosnak tartom, hogy a diákjaim az iskolán kívül is minél több élményt és használható tudást szerezzenek.

Bővebben Vincze Enikőről >>

Ezért biztatom őket a versenyeken való részvételre. Nem csak ők, én is folyamatosan képzem magam. Idén minősültem, büszkén írom le, 100%- os eredménnyel. Számomra az a legfontosabb, hogy a gyerekek szeressék a német nyelvet, és szívesen tanuljanak, így szép eredményeket érhetnek el.

Diákjai írták:

Az órák izgalmasak, mert sokat játszunk: gombfoci, német játékok, és néha éneklünk. Érthetően magyarázza a nyelvtant. Reggelente mindig mosolyogva érkezik. Ha valamit nem értünk mindig segít. Sokszor játszunk az órán. 

Horváth László – német

2001-től tanítok a Zalaegerszegi Kölcsey Ferenc Gimnáziumban, ahol két osztálynak voltam idáig osztályfőnöke.

2002-től 2017-ig a német két tanítási nyelvű oktatásban vette részt, ahol földrajzot tanítottam német nyelven.

2005-től folyamatosan részt veszek a Zala megyeiemelt szintű német nyelvi érettségi dolgozatok javításában és szóbeli vizsgán vizsgáztatói tanári feladatok ellátásában.

 

Bővebben Horváth Lászlóról >>

2006-tól a gimnázium német nyelvi munkaközösségének vezetője vagyok.

2013-tól érettségi elnöki feladatokat látok el.

2016-tól mesterpedagógusi minősítést kaptam.

2017-től az ECL nyelvvizsgarendszer nyelvvizsgáztatója vagyok.

Az elmúlt 17 évben háromszor választottak meg a gimnáziumunkban az év tanárának.

Diákjai írták:

” Vicces, humoros, az óráin nem lehet nem figyelni, a táblára olyan sebességgel ír, mint egy nyomtató. Rengeteg szóviccel dobja fel az órát. Ebben a félévben nagyon sokat tanultunk nála, minden héten van nála számonkérés, mindent másnapra kijavít. A 17 fős csoportban mindenki fejből tudja a jegyeit kb. 25 db/fő. Nagyon szigorú, de senki nem fél tőle..

Balassáné Lerch Mónika – német

Szekszárdon az Illyés Gyula Gyakorlóiskolában dolgozom immár 22 éve. Ezalatt az idő alatt nagyon sok kis tanulóval dolgoztam. Német nyelvet tanítok 1-8. osztályig. 11 éve osztályfőnök, illetve szakvezető vagyok. Volt részem megtapasztalni a pálya napos és árnyas oldalát is.

 

Bővebben Balassáné Lerch Mónikáról >>

Szinte minden nap együtt sírok és nevetek a gyerekeimmel, akiknek egy kis mosolya, ölelése és sikerei nap mint nap erőt adnak a további munkához. Bízom benne, hogy még nagyon sokáig részese lehetek tanulóim hétköznapjainak, életének és láthatom őket felelős felnőttként élni.

Diákjai írták:

” Nagyon családcentrikus az osztályunkkal szemben,  és olyan számunkra, mint egy pótanya. Igazán megértő, és az osztályban minden egyes konfliktusról tudni akar és azokat meg is oldja. A munkáját szívvel, lélekkel csinálja. 

Bálint-Franze Beáta – német

Bálint-Franze Beáta vagyok, tanító, német szakos tanár. Tanulmányaimat Kecskeméten és Szegeden végeztem. Immár 10. éve tanítok németet. Már kisiskolás koromban eldöntöttem, hogy tanítani szeretnék.

Bővebben Bálint-Franze Beátáról >>

Nagyon szeretek a gyerekekkel együtt dolgozni, német órákon teljesen kikapcsolom a külvilágot. Célom, hogy az általam tanított diákok is megszeressék a német nyelvet és motiváltan tanulják azt. Fontosnak tartom, hogy az óráimon a gyerekek érzelmi intelligenciája, önbizalma és önértékelése is fejlődjön. Ehhez a „Spiel und Gewinn!” feladatai és hozzájárulnak, mely versenyen évek óta vesznek részt tanítványaim.

Diákjai írták:

” Kreativitásával izgalmassá teszi az órákat. Rengeteget játszunk és internetes tankockákkal interaktívvá is teszi a német óráinkat. Általa igazi német emberekkel is volt lehetőségünk találkozni és beszélgetni. Modern német zene hallgatással is izgalmasabbá teszi a felkészítő szakköröket. 

Imréné Farkas Katalin – német

Két éve a diákok német nemzetiségi általános iskolai oktatása mellett, mint mentortanár hangsúlyt helyezek a kollégák képzésére és segítésére is. Mint osztályfőnök a  XXI. század felgyorsult világának kihívásaira igyekszem felkészíteni kamasz diákjaimat.

Bővebben Imréné Farkas Katalinról >>

A mindennapi pedagógiai munkám mellett az angol nyelv és a számítástechnika területén is folyamatosan képzem magam. Kihívás számomra, hogy diákjaim kerületi, budapesti és országos versenyeken továbbra is az élbolyban legyenek. Törekvésem  a jövőben is, hogy szorgalmammal és agilitásommal példát mutassak.

Diákjai írták:

” Viccesnek tartjuk, vidámnak, élettel telinek, energikusnak. Mindig teli van új ötletekkel, nagyon kreatív, az új dolgokra, új technikákra nyitott. Minden gyerekre külön-külön odafigyel, segít a nehézségek, problémák megoldásában. 

Petrik Gyöngyi – német

5 évvel ezelőtt költöztünk a családommal Göncruszkára, egy kicsi határ menti faluba, Kassáról. Kassán az egyetlen magyar tanítási nyelvű szakközépiskola egyik magyar és német szakos tanáraként dolgoztam.

 

Bővebben Petrik Gyöngyiről >>

Az élet úgy hozta, hogy általános iskolai tanárként is megmérettetek, sokszor érzem, hogy ez egy másik szakma. A nehézségek áthidalásában segít a derűlátásom, a türelmem, a kompromisszumkészségem – mindezek tekintetében sokat köszönhetek a nagy gyerekeimnek (Csenge és Levente), akik kamaszokként próbára tettek és megedzettek. A kicsik (Lujza ás Bulcsú) mellett nem lehet unatkozni és megpihenni, így megvan a napi testedzés is. Rádöbbentem ez idő alatt, mi a határon túli magyarok nagy előnye, ami a miénk is a kicsiket kivéve: nem okoz problémát idegen nyelven megszólalni, másik nyelvre váltani, nem szorongunk és nem blokkolunk le, mert számtalanszor kellett nyelvet váltanunk és beleszoktunk a helyzetbe, megszoktuk azt. Ebben szeretném segíteni a gyerekeket, ezeket a gátakat feloldani bennük, mert ez frusztrálja őket és így nem öröm az idegen nyelven való megszólalás, társalgás. Célom: a gyerekek örömüket leljék a tanulásban és a munkában.

Diákjai írták:

” Azért őt szeretnénk jelölni, mert figyelemfelkeltő mondataival, tanulásra buzdítja diákjait. Játszva tanít, úgy hogy észre se vesszük, hogy tanulunk, mégis mindent tudunk. Óráit feláldozza a mi boldogságunkra. Az órák vidámsággal telnek el, ha ő tanít az idő csak úgy repül. Annyit kapunk tőle, most viszonozni akarjuk. 

Horváthné Scholcz Erika – német

Horváthné Scholcz Erika vagyok, a Salgótarjáni Bolyai János Gimnázium orosz-pedagógia-német szakos tanára. A német nyelvet 25 éve tanítom, éveken át szaktanácsadói feladatokat is elláttam ezen a területen. Mindennapi munkám során az ismeretanyag átadása mellett kiemelten fontosnak tartom a tanulók személyiségének, önismeretének fejlesztését, a tanórai motiváló, támogató légkör kialakítását.

Bővebben Horváthné Scholcz Erikáról >>

Nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy tanítványaim tudása élő legyen, a mindennapokban is használják a nyelvet. 17 éve német nyelvi táborokat szervezek, melynek során az autentikus nyelvi környezetben történő nyelvtanulás mellett Németország és Ausztria más-más vidékeivel ismerkednek meg a tanulók. Rendszeresen készítem tanítványaimat közép, ill. emelt szintű érettségire, nyelvvizsgákra. Nyelvi fejlődésük érdekében a tanórai következetes munka mellett fontosnak tartom a különböző versenyeken szerzett tapasztalataikat is. A HEBE Kft kreatív feladatmegoldó versenyébe a kezdetektől fogva bekapcsolódom, diákjaim több ízben eljutottak az országos szóbeli döntőig is.

Diákjai írták:

” Véleményem szerint Erika tanárnőt azért lehet nevezni erre a díjra, mert a tanítási módszere teljes mértékben sajátos, más tanárhoz hasonlítani nem lehet. Mindig is szeretett volna ezen díj, cím tulajdonosa lenni, és úgy gondolom nagyon örülne a fődíjnak. 

Szántó Mariann – német

A Jászságból származom, de középiskolás tanulmányaim során elvarázsolt Eger városa, így a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán szerzett diploma megszerzése után visszatértem Egerbe és most az Andrássy György Katolikus Közgazdasági Szakgimnázium, Gimnázium és Kollégium német nyelv és történelem szakos tanára vagyok.

Bővebben Imréné Szántó Mariannról >>

Pedagógusként arra törekszem, hogy a tanulóknak széleskörű ismereteket közvetítsek, rendszeresen továbbképzéseken veszek részt, hogy a legújabb módszereket és kutatási eredményeket megismerjem és felhasználjam a tanítási órákon. Törekszem arra, hogy diákjaimnak használható tudás legyen a birtokukban, így rendszeresen részt veszünk külföldi tanulmányi kirándulásokon, cserekapcsolatokban, tanulmányi versenyeken. A diákoknak nemcsak a szellemi, hanem a lelki fejlődése is törődést igényel, ezért osztályfőnökként, szaktanárként figyelemmel kísérem tanítványaim személyiségfejlődését. Folyamatosan szeretnék arra törekedni, hogy tanítványaimnak a szaktárgyi tudásuk mellett a személyiségük is fejlődjön és boldog, kiegyensúlyozott emberként hagyják el az iskola épületét.

Diákjai írták:

” A saját szabadidejéből elvéve, plusz órákat tart a nyelvvizsgára, versenyre, érettségire készülőknek. Megadja a lehetőséget a javításra. Nagy lexikális tudással rendelkezik, így bármilyen kérdésünkre választ tud adni. 

Czinegéné Daróczi Juliánna – német

zinegéné Daróczi Juliánna vagyok. Hajdúnánáson élek születésem óta és itt is tanítok.

1985-ben Nyíregyházán szereztem meg a magyar – orosz szakos általános iskolai tanári diplomámat,

majd 1995-ben ugyanitt a német nyelvtanárit.

Ugyanabban az iskolában tanítok 1985-től, bár közben az intézménynek (Barcsa János Ált. Iskola) többször változott meg a neve; legutóbb 7 éve, amikor összevonták a városunk addig különálló iskoláit és lettünk Bocskai István Általános Iskola, AMI és Kollégium.

 

Bővebben Czinegéné Daróczi Juliánnáról >>

Mindig is szerettem tanítani, változatos módszerekkel, de leginkább játékosan, gazdag eszközhasználattal: bábok, szókártyák, képek, gondolattérképek, hang- és képanyagok stb.

A tanórákon túl( 1-8. évfolyam)  rendszeresen vezetek felzárkóztató és tehetséggondozó foglalkozásokat; második idegen nyelvként angolt tanuló diákoknak is.

Tehetséges tanítványaim rendszeresen és eredményesen vesznek részt német versenyeken iskolai, városi, regionális szinten is.

A Hebe Kft. Spiel und Gewinn! országos német nyelvi versenyébe szinte a kezdetektől benevezünk a diákjaimmal, mert érdekesek a feladatok, mert kell, hogy a tanórákon kívül is edződjenek.

Szabadidőmben szeretek olvasni, kirándulni, sütni, főzni.

 

Gyenis Orsolya – irodalom

A Budapest I. Kerületi Szilágyi Erzsébet Gimnázium magyar-könyvtár és dráma szakos tanára vagyok, osztályfőnök. Tanulmányaimat magyar-könyvtár szakon az ELTE Tanárképző Karán végeztem 1993-ban, 2001-ben magyarból egyetemi diplomát szereztem, majd 2017-ben pedagógus szakvizsgát tettem drámapedagógia szakterületen.

Bővebben Gyenis Orsolyáról >>

Családomban már dédnagyapám is pedagógus volt, nagymamám és édesanyám könyvtárosok, így a könyvek és az irodalom szeretete kisgyermekkoromtól meghatározója életemnek. Korán elhatároztam, hogy én is ezt választom hivatásomul.

Mindig fontosnak éreztem, hogy tanítványaimat játékos, cselekvésre és gondolkodásra ösztönző módszerek segítségével oktassam. A tanórán és a könyvtárban igyekszem bevonni őket a művekkel való intenzív érzelmi és intellektuális szintű találkozásba. Őket is, engem is feltölt a közös élményszerzés, amikor együtt olvasunk, együtt izgulunk, együtt szomorkodunk vagy nevetünk.

Tanárként és szülőként is célomnak tekintem, hogy a gyerekeket értékes, igényes könyvekkel ismertessem meg, az olvasás, tanulás során ne legyen kudarcélményük, szabadon mondhassák el véleményüket.

Diákjai írták:

” Mindig a jó dolgokat keresi,mint emberben,mint dolgozatokban.Mindig ad lehetőséget a javításra.Rengeteg programot szervez, pl. Olvasd át az éjszakát, 7 napos tábor, múzeum látogatás. BIztatja a gyerekeket,akik nem hisznek magukban. 

Brutovszky Gabriella – irodalom

Magyar nyelv és irodalom, illetve biológia szakos tanárként erősítem a budapesti Jedlik Ányos Gimnázium tanári karát immár öt éve, illetve német szakos diplomám révén nyelvi korrepetációkat és felkészítőket is vállalok. Továbbá iskolánk diákönkormányzatának segítő tanára vagyok.

Bővebben Brutovszky Gabrielláról >>

Életelemem a pörgés, a kreatív gondolkodás, a határfeszegetés  – ez utóbbi leginkább a saját korlátok ledöntögetésében nyilvánul meg – mindezeket az óráimon is igyekszem alkalmazni. Arra törekszem, hogy a diákok nyitott, elfogadó és érdeklődő személyekké váljanak, és megtalálják azt, amiben igazán jók. Az irodalmi művek ehhez remek terepet nyújtanak.

Gyakran járok a diákokkal alternatív színházakba, előadásokra, drámafoglalkozásokra, idén egy kreatív digitális irodalmi tárlatkészítő projektben is részt vettünk.

Hogy miért is a tanári szakma? UmbertoEco szavait kölcsönözve:  „mert hiszek a kannibalizmusban. Hiszen a diákokkal való viszony nem áll másból, minthogy ők felfalnak egy részt a húsomból, és én is felfalok egy részt az ő húsukból.”

Szabadidőmben sokat önkénteskedek, például a Bátor Tábor Alapítványnál, valamint az esküvői násznépet szórakoztatom nőfélyként.

Diákjai írták:

” Minden órát izgalmassá tesz,nagyon segítőkész,minden tanítványra ugyanolyan figyelmet fordít. Sok osztályprogramot szervez, színház, múzeum. Oda figyel a gyerekekre! 

Vörösné Tóth Aranka – irodalom

Vörösné Tóth Arankának hívnak.1989-ben végeztem az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán magyar történelem szakon “kiváló “minősítéssel. Szellemi fejlődésemhez nagy mértékben hozzájárult, hogy az Eötvös Kollégiumban laktam és részt vettem az ottani órákon.

 

Bővebben Vörösné Tóth Arankáról >>

Az egyetem elvégzése óta a Kaposvári Munkácsy Mihály Gimnáziumban tanítok.Sok feladatkört betöltöttem:voltam igazgatóhelyettes, munkaközösség-vezető, több osztálytípusban osztályfőnök.
Számtalan országos, regionális, megyei versenyen értek el helyezést diákjaim, pl. két alkalommal részesült Kazinczy-díjban tanítványom, de több kiemelkedő országos tanulmányi versenyeredményem is van.
Az intézményben hagyományt teremtettem szerkesztett ünnepi műsoraimmal, rendezvényeimmel.Az iskola évfordulóihoz kapcsolódóan 3 alkalommal készítettem gálaműsort, idén  művészi-irodalmi pályán lévő egykori  munkácsys diákokat hívtam meg a 100 éves évfordulóra.
Több elismerésben is részesültem , ezek közül a legrangosabb a “Kaposvár város szolgálatáért”díj.
Nagyon szeretek tanítani.Azt vallom:a tanár nemcsak azt szereti, amit tanít, hanem azt is, akit.

Diákjai írták:

” Órái izgalmasak, érthetőek, aktívak. Mindent megtesz,hogy  a tananyag érthető legyen, ha kell külön foglalkozást is tart. 

Furman Éva – irodalom

Magyar-történelem szakos általános és középiskolai tanár vagyok. 27 éve tanítok nyugodt vidéki helyen, kis létszámú osztályokban. Még ilyen kedvező körülmények között is nagy kihívás a műveltség átörökítése a következő nemzedék számára. Ezért sokféle módszert igyekszem alkalmazni. Évek óta egyik jó lehetőségnek bizonyul a levelezőverseny.

Bővebben Furman Éváról >>

Diákjai írták:

” Érdekes tananyagot ad le minden órán, bölcs, önzetlenül segít ha  a diák nem ért valamit. Külön órákat is ad ha szükséges. Kedves, mosolygós,kellő szigorral. Megszeretteti az irodalmat. Mindig segítőkész. 

Fodor György – irodalom

Lokálpatrióta vagyok, egy egykori gyulai versenyúszó, országos szenior csúcstartó, finnugor nyelvész-doktorandusz, a városi, civil közélet aktív tagja. Vezetem a MAPON Gyulai Magyar-Japán Kulturális Egyesületet, erdélyi irodalmi táborokat szerveztem, az Október 23. Alapítvány kurátoraként támogatom az 56-os veteránokat.

Bővebben Fodor Györgyről >>

6 évig segítettem az iskolai DÖK működését, közoktatási vezetőnek tanulok. Szabadidőmben továbbra is úszom, kerékpározom, rengeteget próbálok olvasni, túrázom, rendszeresen publikálok a Gyulai Hírlapba. Óráimon igyekszem interaktív eszközöket használni, nálam a mobil és youtube nem tabuszavak. Szeretem a nyelveket, elvem, hogy minden mindennel összefügg, így tanulok és tanítok. Egy életen át!

Diákjai írták:

” Az órákon élvezetesen ,egész lényével igyekszik a tananyagot leadni,minden óra emlékezetes. A tanárnak köszönhetően a diák azt érzi, hogy új világ nyílik meg előtte az irodalomban. Együtt tanul diákjaival, nem okoz neki gondot, ha a diák véleménye eltér. Rengetek sokszor humoros példát ad az anyagra. Munkája egyben a szenvedélye is! 

Szalókiné Polónyi Judit – irodalom

Szalókiné Polónyi Judit vagyok, csaknem 24 éve tanítok Ácson, előbb a Jókai Mór, majd a Gárdonyi Géza Általános Iskolában. Magyar és történelem szakos tanár vagyok, valamint drámapedagógus és gyermekszínjátszó-rendező.

 

Bővebben Szalókiné Polónyi Juditról >>

Az igazi szívszerelem azonban a színház, a gyermekszínjátszás. Tagja vagyok az Appart Egyesületnek,mely  nyaranta a Mászínház (Más Színház) értelmileg sérült tagjainak és az erre fogékony  “másban/máshogy más” fiataloknak szervez tábort immáron hatodik éve. Hihetetlen élmény! Ácson élek a férjemmel, a két nagylányommal, a kutyánkkal és általában kettő (bár jelenleg hat) macskával.

Diákjai írták:

” Nagylelkűsége, kedvessége határtalan,aranyszívű. Vidám nyugodt, nem tesz kivételt. Humorosan érdekesen érthetően tanít. 

Ábrahám Tünde – történelem

Történelem – ének-zene szakos diplomát Egerben kaptam, majd a Szegedi Tudományegyetem történelem kiegészítő szakán szereztem másoddiplomát. Szakvizsgát tettem, Disputa módszer alkalmazása területen.

Bővebben Ábrahám Tündéről >>

36 éve dolgozom a Tápiószőlősi Általános Iskolában. Bázisintézményként működik iskolánk, szívesen támogatom a fiatal kollégák munkáját bemutató óra és előadás tartásával.

Munkám során mindig kerestem azokat a módszertani megoldásokat, melyek eredménye a történelem megszerettetése, a tantárgyi motiváltság fenntartása mellett a tanulókkal történő személyes kapcsolat kialakítása. Fontosnak tartom az egyéni bánásmód gyakorlását, felzárkóztatást és tehetséggondozást.

Tanítványaimmal évről évre megmérettetjük magunkat különféle tanulmányi versenyeken. Szívesen veszünk részt az „Időutazó” versenyen.

Diákjai írták:

” Mindig segít a diákoknak, ha bármilyen problémájuk van, foglakozik a tanulókkal még szabadidejében is. Szívét-lekét kiteszi a diákokért, mert a legjobbat szeretné nekik. Kreatív sok feladatot készít a tanulókkal megszeretteti a történelmet. 

Borda Rozália – történelem

Borda Rozália vagyok, földrajz-történelem szakos tanárként dolgozom a szegedi Szakképzési Centrum Csonka János Szakgimnáziumában. 25 éve tanítok itt,s egyre nagyobb kihívást jelent számomra, hogy egy autós szakmákat oktató intézményben, megnyerjem diákjaimat a szaktárgyi versenyeken való részvételnek.

 

Bővebben Borda Rozáliáról >>

Munkám során mindig fontos célkitűzéseim közé tartozott, hogy élményszerűvé tegyem a tanítás-tanulás folyamatát, támogassam tanítványaimat az önálló ismeretszerzésben.

Rendszeresen készítek feladatlapokat, rejtvényeket, társas-játékokat, szervezek iskolai vetélkedőket, kirándulásokat: igyekszem kitágítani az ismeretátadás-ismeretszerzés kereteit.

6 éve rendszeresen vesznek részt diákjaim, a HEBE Kft levelező versenyein, mindkét tantárgyból. Büszkén mondhatom, hogy egyéni versengésben és csapatban is megállták helyüket, több „dobogós helyezést” tudhatnak magukénak. A sikerélmény nagyon nagy motiváció számukra, erősíti önbizalmukat és további tanulásra serkent.

Tanárként számos ötlettel, jó gyakorlattal találkoztam a feladatlapok áttekintése során, örülök, hogy tanítványaimmal részese lehetek, ennek a színvonalas országos vetélkedésnek!

Diákjai írták:

” Több évtizedes tapasztalattal rendelkezik, önzetlen, számára a diák a fontos., hogy szeresse a tantárgyát. Segítőkész, szereti a diákjait. Bármikor, bármiben segít. Munkaidőn kívül is önzetlen és segítőkész. Minden energiáját feláldozva készíti fel tanulóit a versenyekre, érettségi vizsgára. 

Reinics Gábor – történelem

Nyolcadik éve tanítok a Szekszárdi Dienes Valéria Általános Iskolában történelmet, etikát és honismeretet. Óráimon törekszem arra, hogy minél sokrétűbben ismerkedjünk meg (digitális anyagok, elsődleges és másodlagos források elemzése) az adott korral. Diákjaimnak naplót, e-mailt, PowerPoint bemutatót vagy épp facebook profilt kell készíteniük, de akad olyan is, hogy társasozunk az adott korral kapcsolatban vagy épp Brainboxsszal játszunk, hogy a memóriát fejlesszük.

Bővebben Reinics Gáborról >>

A tehetséggondozást igyekszem a legmagasabb szinteken végezni, hiszen tanítványaim városi, megyei, regionális és nemzetközi versenyeken is részt vesznek. Éveken keresztül magam is rendeztem versenyeket az Európai Unió történetével kapcsolatban.

A tehetséggondozás mellett a korrepetálást is szívesen végzem, hiszen nem csak a tehetséges gyereknek kell segítség, hanem a tantárgyban nehezebben boldoguló diákoknak is.

Úgy vélem, hogy a mai világban a folyamatos tanulás nagyon fontos egy pedagógus számára, emiatt is folyamatosan képzem magam, mind a szaktárgyaim, mind pedig a pedagógia terén.

Osztályfőnökként a tantárgyak tanítása mellett igyekszem odafigyelni diákjaim örömeire és gondjaira is, és kimozdítani őket a gép mellől (jómagam is rendszeresen futok), ennek egyik legemlékezetesebb példája az volt, hogy az évente megrendezett futóversenyen, a mi osztályunk lett tavaly az első a legfiatalabb váltó kategóriában.

Célom az, hogy mosolygós tanítványok érkezzenek és távozzanak óráimról.

Diákjai írták:

“A mi tanárunk, ha úgy gondolja, hogy túl nagy a hangzavar az osztályteremben akkor nem kiabál, felteszi a kezét és így jelzi, hogy csendet szeretne.
Alaposan felkészít minket a versenyekre. Számítógépes bemutatókkal színesíti az órákat. Felkészülésünket segíti azzal, hogy külön weboldala van, ahol tankockákkal gyakorlási lehetőséget biztosít.
Órái viccesek, mulatságosak. Nem ad sok házi feladatot.
Követelményrendszere világos és kiszámítható. Órái szórakoztatóak. hiányzás után emberséges, lehetőséget ad a javításra.”

 

Szabó Zsolt – történelem

Szabó Zsolt vagyok az alcsútdobozi József Nádor Általános Iskola volt történelemtanára. Nagy megtiszteltetés számomra, hogy jelöltek az Év Tanára rendezvényükön megtartandó választásra.

Bővebben Szabó Zsoltról >>

Köszönettel fogadtam értesítésüket, megtiszteltetésnek veszem jelölésüket. Egy évet tanítottam az iskolában, melynek során két diákot, Kemény Ede 6. osztályos és Fülöp Krisztián 8. osztályos tanulót indítottam a versenyen, és igyekeztem őket legjobb tudásommal segíteni. Mivel jó eredményt értek el a versenyen és szorgalmasan tanultak, nekik is köszönhetem a megtisztelő jelölést.

Az iskolában az 5.-8. osztályokat tanítottam, és gyakornoki pedagógusi minősítésben oktattam, az év végén pedig tantárgyi szaktanácsadáson vettem részt, amelyet sikeresen végeztem el.

A rendezvényen iskolám utólagos engedélyével vehetek részt, mivel munkaidőm lejártáig (és a verseny végéig) én készíthettem fel a gyerekeket.

Még egyszer köszönöm meghívásukat és tisztelettel részt veszek az eseményen volt munkahelyem nevében:

 

Szabó Zsolt, történelem tanár

Diákjai írták:

” Fáradhatatlan, nyugodt, szereti munkáját. Rendkívül jól tanít és rengeteg dologban otthon van. A tananyagot mindig külön ismeretekkel tarkítja. Szereti a diákjait. 

Képes összefoglaló a 2017-es Év tanára díjkiosztó rendezvényről

 

Visszajelzések a korábbi Év tanára díjkiosztókról

 

Tisztelettel köszönöm még egyszer a lehetőséget a versenyre, a pénteki csodálatos hangulatban eltelt, tartalmas napot! Nagyon jólesik ilyen rendezvényeken részt venni. A következő tanévben több csapattal, több tantárgyból indulunk majd, ahogyan említettem is, nálunk itt a Debreceni Barossban elég nehéz a helyzet, ami a tárgyi tudást illeti, de lelkesek vagyunk és a jó tapasztalat a Hebével erőt és löketet ad nekünk, hogy bátrabban próbálkozzunk.

Horváth Beatrix

Kedves Szervezők!
Szeretném megköszönni mindenkinek az Év földrajztanára díjat. Nagyon nagy erőt adott a további munkámhoz. Soha sem fogom elfelejteni azt a szeretetet, megbecsülést, amit Gödöllőn átélhettem.

Kovács Erika

A mai nap az iskolában számomra azzal telt, hogy beszámoltam kollégáimnak és tanítványaimnak a pénteki áldott napomról. Köszönöm, hogy az a nap úgy telhetett el, hogy megbecsültnek, igazán elismertnek érezhettem magam. A sok dicséret már maga felér egy kitüntetéssel. És a legnagyobb áldás, hogy tudhatom, a legfontosabbak jelöltek, akiket tanítok!

Uné D. Panni

A fogadtatás is olyan volt, mintha személyesen ismertük volna egymást régről. A beszélgetések közvetlenek voltak, talán pont azért, mert azt éreztük, tényleg érdekel Titeket, amit mondunk. A közvetlen, szeretetteljes légkör tette ünnepélyessé ezt a napot!
Köszönöm, hogy ott lehettem Veletek, gratulálok a HE-BE KFT szellemiségéhez!
Gyüre Zsuzsa

Hihetetlen élmény volt a díjátadó, még még most is nagyon nagy élmény visszagondolni rá! Köszönöm Nektek ezt a gyönyörű napot! Az oklevél a dolgozószobám falán van, a plakett az asztalomon, így nincs nap, hogy ne gondolnék Rátok szeretettel!

Laczkó Andrásné

Szeretném még egyszer megköszönni a csütörtöki rendezvényt, a szíves vendéglátást és jó hangulatot.

További szép napot és minden jót kívánok Nektek.

K. Katalin (Dunaújváros)

Szeretném még egyszer megköszönni, hogy részt vehettünk az Év tanára díjátadón! Nagyon jól éreztük magunkat, és örülünk ennek a kezdeményezésnek! Jól esett a kedves fogadtatás, a vendéglátás. Tetszett a rendezvény menete, színvonalas szervezése, jó volt meghallgatni más kollégákat és tapasztalatokat gyűjteni.

Munkátokhoz további sok sikert kívánok, remélem, jövőre is találkozunk!

D. Orsolya

Szeretném még egyszer megköszönni, hogy részt vehettem a mai rendezvényen és én nyerhettem a díjat a történelem tanárok közül.

A diákok nevében is mondhatom, hogy szívesen vettek részt a versenyen, a feladatok nagyon tetszettek nekik.

A következő tanévben pedig szintén indítunk csapatokat.

T. Tamás

Egy fantasztikus nappal ajándékoztatok meg!

Nagyon jól éreztem magam nálatok! Egy igazán méltó nap volt,méltó társaságban, jól szervezetten.

Köszönöm az élményt!!

Imréné F. Katalin